“Adieu, vaarwel...”
“Tot ooit!”

Verdrietig staan we stil bij het leven van onze oud-leerling

Beau-Guy van Loenen

Hij verongelukte in de nacht van 12 op 13 juni, nog maar 20 jaar oud.

Vorig jaar juni haalde hij trots zijn vwo-diploma. School was voor hem ook: vrienden, muziek, debat en vooral theater en musical. Daar leefde hij zich in uit.

We hebben hem gekend als het natuurlijk middelpunt van onze theatergroep: talentvol, grenzeloos en ontregelend, direct, vol humor en charme. Hij eiste zijn rollen als vanzelfsprekend op, genoot van muziek en spel. Hij speelde de sterren van de hemel, als o.a. Shrek, de Farao en Kapitein Von Trapp.

Tegelijkertijd dacht hij diep over de dingen na en was hij zorgzaam voor anderen. Hij nam zijn verantwoordelijkheid als het ertoe deed en was niet bang om zijn onzekerheid te tonen als het er echt om ging. Op die manier veranderde hij ‘Ik kan het niet’ na hard werken in ‘Ik kon het nóg niet’.

In gedachten zijn we bij Piëtro en Caesarine, Yanou en Jamie, Quiqo, Linde.

Namens alle leerlingen, ouders en collega’s van Lyceum Ypenburg,

Rineke van Meeteren, rector