De wijde wereld in!

De kans is groot dat jij later een internationale studie volgt, in een mondiale omgeving woont of bij een bedrijf werkt dat wereldwijd opereert. Wij vinden het belangrijk dat jij je straks thuisvoelt in deze wereld en met enthousiasme en vertrouwen de toekomst ingaat.

Talentalent

Alle leerlingen kunnen kiezen voor ons Cambridge-programma. Je leert Engels op een nog hoger niveau dan in de standaard lessen Engels. Voor Duits bieden wij het Goethe-programma aan en voor Frans het DELF-programma. Je krijgt een certificaat dat wereldwijd geldig is!
Meer informatie:   talenprogramma's

Naar het buitenland

Wat is er nou leuker dan ervaringen opdoen in het buitenland? Alle leerlingen maken één keer in hun schoolcarrière een reis naar het buitenland. Dit zijn vaak grote ontdekkingsreizen, waarbij je veel leert over andere culturen en de daarbij horende gebruiken.

W4Kangoeroe

Ben je goed in wiskunde of vind je het een leuk vak? Gooi dan jouw reken- en wiskundetalent in de strijd tijdens de W4Kangoeroewedstrijd. Een spannende internationale competitie die jaarlijks in maart wordt georganiseerd.

Global Citizen School

Lyceum Ypenburg is een ‘Global Citizen School’. Dit houdt in dat wij lid zijn van een netwerk van scholen die tot doel hebben om leerlingen goed voor te bereiden op een leven als wereldburger. Door het delen van projecten en informatie leren de scholen van elkaar en wordt internationalisering echt onderdeel van het onderwijs dat wij geven.