We willen dat je je snel thuis voelt

Daarom maak je in groep 8 al kennis met je mentor en je nieuwe klas. En je begint jouw eerste schooljaar met een introductieweek zodat je de school, je klas en docenten snel leert kennen.

lntroductieweek

Tijdens de introductieweek bekijken we je lesrooster, ontdek je het schoolgebouw, installeren we samen met jou je laptop en leer je meer over onze schoolapp Some2Day. Je gaat naar een voorstelling over de brugklas en je sluit de introductieweek sportief af.

Zes weken lang extra aandacht

De eerste zes weken besteden we extra aandacht aan sociale vaardigheden in een nieuwe groep. Je leert bijvoorbeeld jouw grenzen bepalen en die van anderen te herkennen en hoe je kunt bijdragen aan een goede sfeer. Ook gaan we samen op brugklaskamp naar Gelderland. Daarnaast zullen we aandacht besteden aan het gebruik van social media.

Mentoren

Bij ons op school sta je er niet alleen voor. Tijdens de kennismakingsmiddag ontmoet je je mentor al. Bij je mentor kun je het hele jaar terecht met vragen of voor een goed gesprek.

Juniormentoren

Naast de mentor heeft jouw klas ook juniormentoren. Dit team van bovenbouwleerlingen helpt je in klas 1 op weg. Zo leer je direct al leerlingen van andere schoolniveaus en leerjaren kennen.