De juniormentoren helpen jou tijdens de eerste spannende weken op school.

Juniormentoren

De overgang van de basisschool naar de middelbare school kan spannend zijn voor nieuwe leerlingen. Juniormentoren hebben een belangrijke taak bij Lyceum Ypenburg. Deze bovenbouwleerlingen zijn de vraagbaak voor de brugklassers. Zij helpen bij introductiedagen en gaan mee als begeleider bij brugklaskamp.
Tijdens de eerste lesweek houden zij de nieuwkomers goed in de gaten, zodat zij zich veilig voelen en met plezier de eerste periode op school beleven. Juniormentoren assisteren bij het organiseren van activiteiten zoals klassenuitjes en sportdagen.

Iedere brugklas heeft een mentor en twee of drie juniormentoren. De juniormentoren volgen een korte training waarbij zij progressiegericht leren werken, leren observeren en les krijgen in gesprekstechnieken.