Ben je creatief en vind je het leuk om kunst te maken? Meld je dan aan bij de talentgroep Atelier!

Atelier

Bij de talentgroep Atelier kan je jouw creatieve talenten verder ontwikkelen. Naast de normale teken- en handvaardigheidslessen besteed je twee uur in de week extra aan kunst. Je leert bijvoorbeeld schilderen, boetseren, beeldhouwen, zeefdrukken of werken met digitale media. We bezoeken musea en je volgt samen met de andere Atelierleerlingen workshops bij kunstinstanties zoals Stroom Den Haag. Zo brengen wij jou in contact met de kunstwereld buiten Lyceum Ypenburg. De kennis en inspiratie die je hierbij opdoet kan je weer inzetten bij jouw eigen werk. Jouw vermogen om kunst te bekijken en te maken en jouw creatieve denkvermogen komen zo op een hoger niveau.

Het schooljaar wordt afgesloten met een tentoonstelling, waarbij jouw familie kan komen kijken. De lessen van de talentgroep Atelier zijn op een vaste middag in de week, na de gewone lessen.

Meer informatie: mw. E. Bensch, bns@lyceumypenburg.nl
Meer informatie: overige talentgroepen

Leerling
“Ik vind het leuk bij de talentgroep Atelier, omdat ik opdrachten doe die ik nog nooit heb gedaan, bijvoorbeeld etsen.”