Dromen vormen je kompas

Dromen vormen je kompas in het leven, dus droom jij van een leven in de showbizz? Maak dan je dromen waar en sluit je in de brugklas aan bij de Lyceum Ypenburg Talentgroep Musical. Deze talentgroep duurt anderhalf jaar en aan het einde van de 2e klas ga je aan het wek voor een mini musical met een optreden aan het einde van het schooljaar.

Vind je het dan nog steeds leuk, dan kun je aan het einde van de brugklasperiode auditie doen voor de Musicalgroep Lyceum Ypenburg. Wanneer je bent toegelaten werk je samen met de andere talenten, naast de wekelijkse theaterlessen, intensief aan jouw dans- en zangtalent en natuurlijk aan de musical onder leiding van een professionele regisseur.  Tijdens je deelname aan de Talentgroep Musical breng je ook een bezoek aan een professionele musicalvoorstelling voor inspiratie en tips.

Veel oud-leerlingen van de theaterklassen zijn het theater vak ingerold en spelen of speelden in Les Misérables op West End in Londen, Mamma Mia in het Beatrix theater in Utrecht en Lazarus in het De La Mar theater in Amsterdam. Andere leerlingen spelen of speelden in het Efteling theater of ontwikkelden hun theatertalent verder in andere producties in de regio.