Kennismaken met Lyceum Ypenburg

Lyceum Ypenburg is een openbare school voor mavo, havo, atheneum én gymnasium in de Haagse wijk Ypenburg. Centraal staat jouw talent. We bieden inspirerend en uitdagend onderwijs dat bijdraagt aan een stevige basis waarbij jouw persoonlijke en sociale ontwikkeling net belangrijk zijn.

Sterke basis

Op elk niveau besteden we volop aandacht aan basisvaardigheden zoals taal, rekenen, digitale geletterdheid en burgerschap. Met interessante vakken binnen en buiten je lesrooster ontdek je al vanaf het eerste jaar jouw talenten. Onze aanpak en ervaren docenten zorgen voor goede resultaten, wat terug te zien is in een hoog slagingspercentage. Door onze goede begeleiding ben je optimaal voorbereid op de toekomst.

Fijn leerklimaat

Dagelijks werken we aan een inspirerende leeromgeving. Onze leerlingen voelen zich thuis op onze school en dat zorgt ervoor dat iedere leerling het beste uit zichzelf kan halen. Je krijgt de vrijheid en keuzes om je te ontwikkelen. Tegelijk hebben we duidelijke afspraken over hoe we met elkaar omgaan en zijn we zuinig op onze mooie school.

Modern gebouw met veel faciliteiten

We zijn trots op ons moderne gebouw met zijn brede gangen, glazen wanden en open deuren. Het is een afspiegeling van ons onderwijs: transparant en overzichtelijk. In de aula kun je pauzeren, workshops volgen of een optreden bekijken, zoals onze musical. We pronken graag met onze atelierruimtes voor creatieve lessen en met ons media lab. Onze sportaccommodaties zijn ongekend, met een complete sporthal en sportvelden eromheen. Alles bij elkaar lijkt onze school op een echte campus.

Ons docententeam

Ons team is hecht, ervaren en divers. Onze leerkrachten zijn gemotiveerd, positief en werken in goede sfeer samen en dat merk je als leerling. Niet alleen leerlingen ontwikkelen zich bij Lyceum Ypenburg. Ook onze docenten scholen zich elk jaar bij op verschillende gebieden. Leren doe je nu eenmaal een leven lang.

Kennismakingsactiviteiten 2024

⇾ Informatieavond

Dinsdag 16 januari 2024 van 19.30 – 21.00 uur

Op dinsdag 16 januari van 19.30 – 21.00 uur vindt een informatieavond plaats voor ouder(s)/verzorger(s) van leerlingen uit groep 7 en 8. Vooraf aanmelden is niet nodig.

⇾ Open Huis

Vrijdag 26 januari 2024 van 15.00 – 20.00 uur

Op vrijdag 26 januari 2024 vindt ons Open Huis plaats van 15.00 – 20.00 uur. Vooraf aanmelden is niet nodig.

⇾ Informatieavond

Woensdag 28 februari 2024 van 19.30 – 21.00 uur

Op woensdag 28 februari van 19.30 – 21.00 uur vindt een informatieavond plaats voor ouder(s)/ verzorger(s) van leerlingen uit groep 7 en 8. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Nog vragen over jouw keuze?

Kom langs op woensdag 6 maart 2024 tussen 14.30 en 16.30 uur en wij beantwoorden al jullie vragen. We organiseren een informatiemarkt voor jou en je ouder(s)/verzorger(s). Je kan vragen stellen aan onze brugklasleerlingen en juniormentoren over hoe het is op Lyceum Ypenburg. Of ga in gesprek met onze afdelingsleiders en -coördinatoren van de brugklas over ons onderwijs en onze begeleiding van leerlingen. Misschien heb je wel vragen over de aanmeldprocedure in de periode van 18 tot en met 31 maart 2024. Of misschien wil je een rondleiding door ons prachtige gebouw? Wij staan voor je klaar!

Opgeven voor deze middag kan via de volgende QR code

En maak alvast kennis met onze school door het bekijken van deze video.