Ontwikkel al jouw talenten bij de havo!

Op de havo van Lyceum Ypenburg word je uitgedaagd het beste uit jezelf te halen. Je leert belangrijke vaardigheden waar je ook in de toekomst veel aan hebt zoals: keuzes maken, goed samenwerken en lastige vraagstukken oplossen. Een team bevlogen docenten en jouw mentor begeleiden jou hierbij. Zij kijken naar wie jij bent en wat je nodig hebt om een volgende stap te maken.

Tijdens de vijfjarige havo-opleiding wordt een stevige basis gelegd om met succes de overstap te maken naar het hoger beroepsonderwijs of het middelbaar onderwijs. Bij goede resultaten kan je er ook voor kiezen om naar 5 vwo te gaan. De profielen waaruit je kunt kiezen in het derde leerjaar zijn: cultuur & maatschappij, economie & maatschappij, natuur & techniek en natuur & gezondheid.

Zo werk je bij Lyceum Ypenburg aan jouw toekomst: loopbaanoriëntatie

Ontwikkel jouw creatieve talenten

Wil je graag jouw creatieve of sportieve talenten ontwikkelen? Dat kan bij de talentgroepen Atelier, Digital Science, Musical en Sport. Vanaf de brugklas kan je meedoen aan de jaarlijkse musical en Lyceum Ypenburg heeft een eigen schoolband die regelmatig optreedt. De talentgroepen volg je op een vaste middag in de week, na de gewone lessen.
Meer informatie: talentgroepen

Word een talentalent

Wil je nog beter Engels, Frans of Duits beheersen? Bij ons Cambridge-programma leer je Engels op een hoger niveau dan je in de standaard lessen aangeboden krijgt. Voor Duits kun je het Goethe-programma volgen en voor Frans het DELF-programma. Je krijgt een certificaat dat wereldwijd geldig is.
Meer informatie: talenprogramma

Vergroot jouw wereld

Op Lyceum Ypenburg gaan we er regelmatig op uit. Vanaf de brugklas bieden wij allerlei inspirerende vakexcursies aan. We bezoeken musea waar echt iets te beleven valt. In 3 havo ga je nieuwe uitdagingen aan tijdens een survivalkamp. Zit je in 4 havo, dan kan je genieten van de uitdagende en leerzame reis naar Praag.

Havo

Aantal jaar 5
 Profiel kiezen einde 3de jaar
 Examen alle vakken

Schoolexamenvakken
        afgerond 4de jaar

maatschappijleer
 CKV (culturele & kunstzinnige vorming)

Keuze-examenvakken

tekenen, handvaardigheid, BSM
 (bewegen, sport & maatschappij)

Op de website van het ministerie van OCW vind je een overzicht met alle (verplichte) vakken en profielen.