Hou je van theater, zang en dans?
De musicalgroep voert ieder jaar een spectaculaire musical uit.

De sterren van de hemel

Ieder jaar in maart voeren de musicaltalenten van Lyceum Ypenburg een spectaculaire musical uit in de theaterzaal van onze school. Na het grote succes van 'The Sound of Music' volgde in 2020 de musical 'Aida'.

Kies je in de brugklas voor de talentgroep theater, dan kan je in het tweede jaar auditie doen voor de musicalgroep. Wanneer je bent toegelaten werk je samen met de andere musicaltalenten naast de wekelijkse theaterlessen intensief aan jouw dans- en zangtalent en natuurlijk aan de musical. Als in maart het doek omhoog gaat en de spots aangaan, spelen jullie de sterren van de hemel. De musicals worden vaak begeleid door ons eigen schoolorkest.

Bezoek musicals

Om inspiratie op te doen bezoeken we theatervoorstellingen en musicals zoals ‘The Little Mermaid’ en ‘The Sound of Music’. Deze voorstellingsbezoeken worden door acteurs van de gezelschappen in de theaterlessen voorbereid.

Wil jij het theatervak in?

Veel oud-leerlingen van onze theaterklassen zijn het theatervak ingerold. Ze zwermen uit naar conservatoria, theateracademies in Nederland of naar specifieke dans- of zangopleidingen. Oudleerlingen spelen op dit moment hoofdrollen in Les Misérables op West End in Londen, Mamma Mia in het Beatrixtheater in Utrecht en Lazarus in het De La Martheater in Amsterdam. Andere leerlingen spelen of speelden in het Eftelingtheater of ontwikkelen hun theatertalenten verder in andere producties in de regio.

Bijdrage: € 75,- per schooljaar
(dit bedrag kan voor het schooljaar 2021/2022 bijgesteld worden)

Meer informatie: musical@lyceumypenburg.nl
Meer informatie: talentgroep theater