Avontuurlijke biologielessen

Wat een fantastisch avontuur was het voor de brugklas leerlingen van het Lyceum Ypenburg om de wonderen van de natuur te ontdekken buiten het klaslokaal in het mooie Diergaarde Blijdorp! Ondanks het grillige weer en het gebrek aan enthousiasme in de ochtend, hebben onze leerlingen zich geweldig positief en nieuwsgierig opgesteld.

Iedere jaar duiken onze jonge ontdekkingsreizigers drie dagen lang in de wereld van het dierenrijk. Waarbij zij het pad van Carl Linnaeus volgen bij het ordenen van organismen.

Wat een vreugde om te zien hoe aanvankelijke twijfels verdwenen en vervangen werden door lachende gezichten en bijzondere gesprekken. De goede voorbereiding van de leerlingen en het passende onderwerp zorgde dat zij juist bewapend waren om de opdrachten succesvol af te ronden.

Drie dagen van avontuur, ontdekking en verwondering vlogen voorbij. Het mag gezegd worden dat ik persoonlijk onder de indruk ben van de enthousiaste werkhouding van onze leerlingen. Het was puur plezier om de dagen begeleid te hebben als biologie docent van het Lyceum Ypenburg.